top of page

Vilkår og betingelser

Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. 

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning. 
 

Partene
Selger Firmanavn: FA Nutrition Norge AS
Kontaktadresse: Østre strandgate 38
, 4610 Kristiansand 
E-post: support@fanutrition.no 
Telefonnummer: 413 41 713                                         
Organisasjonsnummer:
932 151 294
 

Kjøper er den person som foretar bestillingen. 



Bestilling
Ved utsjekk blir ordre sendt til bedriftsansvarlig hos oss, som vil ta kontakt med kunde for å verifisere bestillingen. Dette for å sikre korrekt bestilling og pris på frakt. Ordren er bindende etter verifisering av begge parter. Faktura vil deretter bli sendt til kunde.


Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, er ekslusiv merverdiavgift. Merverdiavgift vil vises ved utsjekk.
Frakt vil bli beregnet ved ordreverifisering via mail / telefon e
tter sending av ordre.


Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når
kjøperens bestilling er verifisert av begge parter. 

 

Betaling

Faktura vil oversendes kunde når bestilling er verifisert. Faktura må betales før varene sendes.

 

Reklamasjon ved mangel 
Ved salg til forbruker gjelder reklamasjonsreglene i henhold til kjøpslovens § 32, nr. 3. Ved salg i næring kan det avtales kortere reklamasjonsregler enn hva som fremgår av kjøpsloven (jf Kjøpsloven §3) . Dersom annet ikke er avtalt, selges produktene med 12 måneders reklamasjonsfrist for feil/mangler.
 

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. 

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. 

Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev). 

 

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. 

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon

 

Erstatningsansvar

Selger fraskriver seg ansvar for direkte eller indirekte økonomisk tap som måtte følge av mangelfull eller forsinket leveranse. Dette gjelder imidlertid ikke i de tilfeller hvor Selger forsettlig eller grovt uaktsomt har forårsaket misligholdet. I slike tilfeller skal imidlertid ansvaret begrenses til fakturaverdi av det mangelfulle/forsinkede produkt.


 

Force majeure

Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta- restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Selgere fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

bottom of page